اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ در تشریح محورهای مورد بحث در جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر این استان٬ افزود: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله بحران آلودگی هوا،‌ ترافیک٬ انتقال پایتخت، وضعیت ساخت و ساز در تهران، ساختار سازمان شهرداری، مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین مشکلاتی که در حوزه قانونگذاری شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد مورد  بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: در جلسه مذکور مقرر شد کمیته ای متشکل از اعضای شورای شهر تهران و مجمع نمایندگان این استان مباحثی که در وظایف نمایندگی و شورای شهر همپوشانی دارد را پیگیری کرده و نتیجه را به تمامی اعضا گزارش کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: کمیته 10 نفره‌ای شامل 5 نفر از نمایندگان تهران در مجلس و 5 نفر نیز از اعضای شورای شهر برای بررسی مشکلات تشکیل خواهد شد.

رحماندوست گفت: جلسه‌ بعدی این کمیته در خصوص تعیین کار گروه‌ها در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، از عضویت خود در کمیته مشترک مجلس و شورای شهر خبر داد و یادآور شد: مهدی هاشمی، مهرداد بذرپاش، حسین طلا، اسماعیل دوستی، شجاع‌پوریان، حکیمی‌پور، سروری، طبیب‌زاده و راستگو دیگر اعضای کمیته هستند.

وی با بیان اینکه شورای شهر و مجلس شورای اسلامی متقاضی ورود دادستانی کل برای احقاق حق مردم در برابر آلودگی‌ هوا٬ صوتی و مواد غذایی هستند٬ تاکید کرد: دادستان تهران باید به عواملی که در تهران وجود داشته و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده و شکایت مردم را پیگیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه معمولا زمانی که شاکی خصوصی نمی‌تواند دخالت کند دادستان کل حضور یافته و به نمایندگی از مردم احقاق حق می‌کند٬ افزود: در حال حاضر آلودگی صوتی نتیجه تخلیه تیرآهن در نیمه شب و حرکت خودرهای سنگین٬ آلودگی هوا در نتیجه دودزایی اتومبیل‌ها و موتور سیکلت‌های غیر‌استاندارد و آلودگی‌های غذایی در نتیجه استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی لزوم ورود دادستان را برای احقاق حقوق مردم ضروری می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این جلسه با حضور 38 نفر که 18 نفر از آنها نمایندگان تهران در مجلس و 20 نفر نمایندگان اعضای شورای شهر بودند برگزار شد.

18 دی 1392


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 دی 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.